Schema hösten2022

höst22 webb.png
 

Vilken klass passar dig?

Hos My Soul Yoga är det lätt att hitta en klass som passar, vi har hathayoga i flera nivåer samt yinyoga, coreyoga och mediyoga. Dessutom morgon-, lunch- och helgpass. Om du är osäker på vilken du ska välja, tveka inte att kontakta oss på info@mysoulyoga.se eller prata direkt med din yogalärare

Hathayoga 1

Tisdagar 18:15-19:15

Fredagar   11:45-12:45

 

Är du nybörjare? Eller vill finslipa teknikerna? Då är det här passet för dig. Här tar vi allt från början, bygger upp kroppen med stärkande, mjuka rörelser samtidigt som vi stillar sinnet med fokus, andning och meditation. Hatha 1 är en klass att börja sin yogaresa med - och alltid komma tillbaka till!

Hathayoga 4

Torsdagar 19:30-21:15

 

En utmanande klass för dig som har yogat länge. Den här klassen kräver vissa förkunskaper, så prata med någon av oss yogalärare om du vill prova.

Morgonyoga

Lördagar 9:00-10:00 
 

Ett skönt pass på lördagsmorgonen är en bra start på helgen. Ett blandat hathapass som passar alla nivåer och där läraren sätter sin prägel. Men alltid stärkande för kropp och sinne.

Yoga & meditation

Söndagar 18:00-19:15
 

I denna klass varvar vi mjuk yoga med meditation, andningsövningar och välgörande avslappning. Du får möjlighet att prova olika typer av meditation samtidigt som du mjukar upp och stärker din kropp. Varje tillfälle avslutas med en lite längre avslappning. Klassen passar alla, inga förkunskaper krävs.

My Soul Friday

Hathayoga 2

Måndagar 18:30-19:45 
Onsdagar 19:30-20:45

 

Vill du ta dig vidare och lära dig yoga på ett mer sekvenserat vis? I hatha 2 tar vi grunderna från hatha 1 in i nya positioner, fördjupar tekniken och börjar andas mer medvetet. Vi börjar titta på solhälsningen och flera stående positioner.

Coreyoga

Onsdagar 18:00-19:15 
 

Den här klassen fokuserar på att stärka vår viktiga core, alltså musklerna runt bålen. Med hjälp av riktade rörelser  kan du få hjälpa till bättre hållning, starkare rygg och mage. Allt utan att lämna ute yogans inverkan på sinnet och andningen.

Meyin

Tisdagar 17:00-18:00
 

Inspirerat av Mediyogans läkande rörelser och yinyogans stillhet. Passet genomsyras av lugn och stillhet. Du får verktyg för att kunna vila i dig själv med olika andningsövningar, styra din prana, din qi och öppna upp för ett friare flöde av denna livsenergin. Klassen passar alla och inga förkunskaper behövs. 

Vinyasa flow

Måndagar 20:00-21:00

Välkommen på en dynamisk klass med härliga flöden. Vi värmer upp med solhälsningar och flödar sedan genom positionerna med stor vikt på att synka rörelser med andetagen. 

Hathayoga 3

Tisdagar 19:30-21:00
 

 

I hathayoga 3 utmanas du ytterligare och får möjlighet att ta dig djupare in i din yoga. Du lär dig mer om de fysiska positionerna, men också om andningen och sinnesnärvaron. En klass för dig som har hållit på med yoga ett tag.

Yinyoga

Torsdagar 11:45-12:45 Torsdagar 18:00-19:15

I yinyoga är positionerna mjuka, lugna stretchar som utförs sittandes eller liggandes och hålls 3-5 minuter. Med hjälpmedel som bolster, filtar och block får kroppen att slappna av, utifrån sina förutsättningar. Gravitation och avslappning öppnar upp din kropp och ditt sinne.

Softhatha

Tisdagar 10:00-11:00


Härlig, tillåtande yoga med mjuka positioner och lugna flöden - där vi stärker kroppen och lugnar sinnet med andning, avslappning och meditation. Ett pass som passar alla och kanske särskilt dig som längtar efter att landa i både kropp och sinne.

Medicinsk yoga

Måndagar 17:00-18:15
 

I medicinsk yoga tränar du successivt upp kroppen och sinnets uthållighet. Vi varvar asanas med andning och avspänning. Tre delar som hjälper oss att hantera stress, smärta och sömn. Vi tar kroppen mellan aktivitet och vila för att stärka kropp och sinne och ge oss förutsättningar till återhämtning. Inga förkunskaper krävs.

Fredagar 16:00-17:00
 

En spännande klass som byter skepnad från vecka till vecka. Ibland mjukare, ibland flödande, ibland längre meditation eller andningsövningar. Läraren sätter sin prägel och klassen passa alla.